Algemene Voorwaarden

Lees deze goed door


Bij de leden van de Coöperatie Travelizi U.A. boek je gerust alle soorten vakanties. Bij het boeken van Nederlandse reisorganisaties zijn altijd de SGR en ANVR-voorwaarden van toepassing. Bij het online boeken op deze website kiest u een van de reisbureaus om de boeking te maken en te betalen. Derhalve valt uw boeking altijd onder de SGR en ANVR voorwaarden van het door u gekozen reisbureau/zelfstandige reisadviseur*. Voor het boeken van Reisorganisaties en leveranciers in het buitenland zijn andere voorwaarden van toepassing, vraag hiernaar als u deze niet van uw reisbureau ontvangt. Hieronder leest u welke voorwaarden van onze kant en van de klant van toepassing zijn. Lees deze dan ook goed door. Want bij boeking wordt gevraagd of je akkoord bent met deze voorwaarden. 

ANVRVoor Nederlandse reisorganisaties zijn de ANVR Reizigersvoorwaarden, de voorwaarden van SGR, de voorwaarden en van het Calamiteitenfonds van toepassing. 

Voor boekingen van Duitse en Belgische reisorganisaties gelden andere voorwaarden. Deze zijn op aanvraag beschikbaar.

Alle leden van de coöperatie Travelizi U.A. zijn aangesloten bij de ANVR en SGR. Voor het lidmaatschap van de ANVR zijn strikte voorwaarden verbonden die de kwaliteit van reizen en informatie daarover bevordert. 

De reizen op deze website worden aangeboden door de door jou gekozen vestiging, onder de ANVR-Reizigersvoorwaarden (ANVR Reisvoorwaarden voor pakketreizen en/of ANVR-Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten en/of Gekoppeld Reisarrangement Voorwaarden) die van toepassing zijn op alle reizen en aanbiedingen op deze website, tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. 

SGR voor elke vakantieDe leden van de Coöperatie Travelizi U.A. zijn aangesloten bij het SGR. Lees hierover alles op hun site

" De Stichting Garantiefonds Reisgelden, hierna te noemen: SGR, heeft zich overeenkomstig en binnen de grenzen van haar statutaire doelstellingen ten opzichte van haar deelnemers verplicht tot het doen van uitkeringen aan of voor consumenten. Door de boeking bij een deelnemer aanvaardt de consument deze garantie.
De SGR heeft ten doel het doen van uitkeringen aan of voor consumenten die pakket-reisovereenkomsten, gekoppelde reisarrangementen, overeenkomsten van vervoer of overeenkomsten van verblijf hebben afgesloten met een deelnemer of door bemiddeling van een deelnemer, indien deze consumenten schade lijden in gevallen dat de betrokken deelnemer wegens financieel onvermogen zijn verplichting niet nakomt."

De op deze website gepubliceerde reizen vallen onder de garantie van SGR. Dit houdt in dat de consument ervan verzekerd is, dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis.

Voor deze verzekering betaal je €5,- per persoon per boeking. Zodat je onbezorgd op vakantie gaat.

Fonds bij CalamiteitenDe leden van de Coöperatie Travelizi U.A. zijn aangesloten bij het Calamiteitenfonds. Lees hierover alles op de site
Ontstaat er tijdens je reis een calamiteit? Bijvoorbeeld een natuurramp, of omdat er onlusten uitbreken? Dan is de garantie van het Calamiteitenfonds er voor je bij zo'n abnormale gebeurtenis. Als jouw aangesloten reisorganisator je reis moet aanpassen, dan worden de noodzakelijke meerkosten vergoed. Moet de organisator de reis tijdelijk staken, of moet je vervroegd terug naar huis? Dan krijg je een deel van je reissom terug. Voor slechts € 2,50 per boeking heb je tot liefst negen personen garantie bij onverwachte reiskosten tijdens een calamiteit. Goed geregeld.

Als je hieronder klikt op de voorwaarden kan je deze doorlezen en meer belangrijke informatie vinden. Klik hier voor het lezen en opslaan van de ANVR. Op het boekingsformulier moet je aanvinken dat je voor boeking kennis hebt genomen van en akkoord gaat met de ANVR-Reizigersvoorwaarden (ANVR-Reisvoorwaarden voor pakketreizen en/of ANVR-Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten en/of Gekoppeld Reisarrangement Voorwaarden) en overige ANVR-informatie. 

ANVR Reizigersvoorwaarden

ANVR Brochure

ANVR Zakelijke voorwaarden

Toelichting zakelijke voorwaarden

Touroperatorvoorwaarden

Vervoer- en bagagevoorwaarden

Nationaal recht

Basisrechten pakketreis

Basisrechten GRA

Alle individuele vestigingen zijn aangesloten bij de erkende brancheorganisaties ANVR, SGR en Calamiteitenfonds. Je vindt bij elke vestiging de details van de registratie bij de Kamer van Koophandel, SGR en ANVR.

* Alle Zelfstandige Reisadviseurs zijn gekoppeld aan een SGR/ANVR waarvan de naam op de persoonlijke website vermeld staat.
 

Belangrijke informatie bij het boeken van je reis 

Flexibele prijzen
Alle reisorganisaties werken met flexibele prijzen. De reissom wordt niet meer voor een seizoen of langere tijd vastgelegd. Dit betekent dat de reissom per dag kan wijzigen. Dit heeft te maken met de vraag & aanbod naar een bestemming en de (beschikbaarheid) op dat moment. Op de site vind je dan ook het plus/min teken om dit aan te geven. De te betalen prijs zie je als je dit hebt gevraagd.

Verzekeringen
Wij raden je aan om te allen tijde een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Onze reisbureaus en reisadviseurs verzorgen dit graag.

Een annuleringsverzekering biedt uitkomst bij bijvoorbeeld een gedwongen afzegging van de reis, of als je door ziekte tijdens de reis vakantiedagen mist. De reisverzekering is noodzakelijk voor de meestal hoge buitenlandse ziekte en ziekenhuiskosten, je normale ziektekostenverzekering biedt hiervoor meestal onvoldoende dekking. Deze verzekering dekt de kosten van een ziekenhuisbezoek of bij diefstal gedurende de reis. Vraag ons naar de voorwaarden.

Preferenties en essenties
Het kan zijn dat je speciale wensen hebt voor je vakantie. Geef deze tijdens de boeking duidelijk aan zoals bijvoorbeeld, rookvrij, kamer op de begane grond, kamers naast elkaar en soort bedden (los of 2p) zodat wij je voorkeuren kenbaar maken kunnen maken aan de reisorganisatie. Aanvraag is echter geen garantie. De reisorganisatie en de accommodatie bepaalt of deze bevestigd kan worden. Soms kan een extra bedrag hiervoor gelden. 

Essenties: Op medische gronden kan je een essentie aanvragen, bijvoorbeeld voor aangepaste kamers voor mindervaliden. Hiervoor zal een schriftelijk doktersadvies noodzakelijk zijn waarna de reisorganisatie probeert om deze essentie akkoord te krijgen. Hiervoor worden door de reisorganisatie meestal kosten in rekening gebracht.

Belangrijk: Juiste naam op vliegticket
Het komt vaak voor dat een roepnaam als voornaam wordt doorgegeven bij het boeken. Het is echter essentieel bij het boeken en vliegtickets dat de naam altijd dient overeen te komen met de naam die vermeld staat in je paspoort. Is dit niet het geval dan kan de reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij weigeren je toe te laten tot de vlucht. Advies: dubbelcheck dat bij alle vakantie- en vliegticket boekingen je de juiste paspoort gegevens doorgeeft en dat deze op de papieren kloppen.

Eenouder gezinnen met minderjarige kinderen
Heb je een eenouder gezin of minderjarige kinderen die alleen, met één ouder, of met andere personen dan de ouders (bijvoorbeeld grootouders) naar het buitenland reizen, dan dien je aan een aantal strikte voorwaarden te voldoen. Wij verwijzen je hiervoor naar de aanvullende informatie die je vindt op de site van de Rijksoverheid. 

Aanvraag van een boeking
Een begrip in de reisbranche is het aanvragen van een boeking. Je reisbureau of reisadviseur adviseert je hierover. Een aanvraagboeking is een boeking die niet direct maar op een later tijdstip al dan niet wordt bevestigd door de reisorganisatie. Dit betekent wel dat de boeking bindend is als de aanvraag door de reisorganisatie wordt bevestigd. Tussen het moment van aanvraag en eventuele bevestiging door de reisorganisatie kan je geen andere boeking maken. De aanvraag wordt juridisch beschouwd als een normale boeking met een geldende (aan-)betalingsprocedure.

Bagageregelingen
Luchtvaartmaatschappijen hanteren steeds andere en veelal strikte regels voor je bagage. De regels verschillen per airline, sommigen bieden ruimbagage niet standaard aan, maar optioneel en tegen een toeslag. Anderen weer niet. De kosten verschillen per luchtvaartmaatschappij en zijn niet altijd in de totale reissom inbegrepen. Wil je weten welke regels er gelden klik dan hier en klik de betreffende luchtvaartmaatschappij. Je reisbureau of Reisadviseur kan dit ook voor je verzorgen. Voor het bijboeken van bagage wordt meestal een vergoeding gevraagd.

Betalen, annuleren en wijzigen
Het is van belang jezelf op de hoogte te stellen van de (aan)betaling en annuleringsvoorwaarden die van toepassing zijn op je reisovereenkomst met de reisorganisator. De hoogte van de aanbetaling, annulerings- en wijzigingskosten zijn over afhankelijk van het tijdstip van boeking of opzegging en/of de voorwaarden van het inbegrepen vliegticket. 

Reisdagen/vluchttijden
De reisduur van een reis/pakketreis wordt altijd in hele dagen aangegeven inclusief de reisdagen. Als je reis op de eerste dag begint met vertrek om 23.30 uur en op de laatste dag eindigt met aankomst in Nederland om 06.00 uur. Dan worden deze dagen toch gezien als volle dagen. De vluchttijden zoals opgenomen in je boekingsbevestiging van de reisorganisatie zijn onder voorbehoud van wijzigingen. 

Stoelreservering
Het is vaak mogelijk om vooraf of direct bij boeking, tegen bijbetaling stoelen te reserveren. Je kan dit ook zelf doen tegen betaling via de website van de desbetreffende airline. Er wordt je een keuze geboden uit stoelen, maar daar zitten vaak verschillende prijskaartjes aan. Hoe beter de plaats van de stoel hoe hoger de prijs. Boek jezelf, dan vind je op je boekingsbevestiging de code die daarvoor nodig is. Zelf regelen bij checkin? Is mogelijk maar realiseer je dan dat je uit een restant kiest van de stoelen. 

Noodnummer bij Calamiteiten of noodhulp

Krijg je op vakantie te maken met een noodgeval, ongeval of persoonlijk probleem dan kan je, indien verzekerd altijd contact opnemen met je desbetreffende verzekering. Heb je bij ons geboekt dan staat 24/7 de SOS Alarmservice klaar. 

Bereikbaar onder telefoonnummer SOS Alarmcentrale +31 20 651 56 06. Dit nummer is NIET te gebruiken voor klachten over accommodaties e.d.

Copyright 2023

De foto's, afbeeldingen en teksten op deze website zijn beschermd op basis van internationale auteursrechten. De foto's, afbeeldingen en teksten mogen op geen enkele voorwaarde, anders dan zonder de nadrukkelijke en schriftelijke toestemming van de eigenaren hiervan of Coöperatie Travelizi worden gebruikt en vermenigvuldigd. Alle rechten zijn derhalve voorbehouden. 

Coöperatie Travelizi U.A. staat ingeschreven bij  de Kamer van Koophandel onder nummer 91611083 en BTW registratie BTW-nummer NL865711367B01 .

Onvoorziene wijzigingen voorbehouden, bijgewerkt november 2023